Cura er i luften – desværre med bump på vejen

Så gik Cura i luften, og som I sikkert har oplevet, så var det ikke uden bump på vejen.

Mange brugere oplevede at komme på kortvarigt, for derefter at blive smidt af op af formiddagen. Særligt Cura web-brugere har været ramt. Vi har oplevet synkroniseringsfejl mellem web og app og at de data, man har siddet og arbejdet med, mod forventning ikke er blevet gemt. Systematic er i fuld gang med at rette fejl og optimere på Cura, så vi håber og forventer, at tirsdag bliver mere stabil.

På den positive side har vi i løbet af de første par timer med Cura haft lige knap 1800 unikke brugere logget på Cura. Vi kan konstatere, at det første login gik nogenlunde godt og det var ikke på grund af login, at Cura senere gik ned. Vi kan også konstatere, at vores decentrale og centrale supportstruktur ser ud til at fungere.

Stor ros til tovholdere, implementeringsagenter og superbrugere, der har trukket et stort læs. I den centrale support har I haft et jævnt flow af henvendelser og vi har svaret på og behandlet samtlige telefoniske henvendelser, så der ikke er nogen, der har måtte vente forgæves.

Kommunikations- og supportsetup Portalen er indgangen til den nyeste viden og information om Cura:
• Vi kommunikerer nyeste status og kendte fejl/info ud via Loop – du finder oversigten direkte her
• Vi sender løbende driftsstatus via borgerjournalens nyhedsbrev. Tilmeld dig driftsstatus her
• Status sendes løbende til tovholdere, som formidler videre til relevante modtagere.

Support Loop er vores primære vidensbank om Cura, og ud over nyeste status indeholder Loop også spørgsmål/svar, og link til vejledninger og e-læring. Som leder har du derudover følgende muligheder: