Status på Start hos borgeren

1. november 2017 var dagen, hvor hjemmeplejen skulle starte hos borgeren. Desværre viste det sig, at der var en del problemer med Cura Plan, som potentielt kunne få betydning for borgersikkerheden og de anbefalede arbejdsgange. Derfor besluttede chefteamet at udsætte besparelsen til 1. januar. Det har givet ekstra tid til, at områderne kan arbejde videre med planlægning af Start hos borgeren og gå i gang efterhånden, som forholdene er klar til det.  

Projektet følger stadig Cura tæt og holder samtidig fokus på arbejdsmiljøet i samarbejde med Klyngen og de lokale arbejdsmiljørepræsentanter. Derfor sørger projektet også for en test af arbejdstasker, der kan fungere i en hverdag med hyppig brug af tablets og de ting, der skal transporteres gennem dagen.  

Ledere af hjemmeplejen, tillidsrepræsentanter og arbejdsmiljørepræsentanter var inviteret til et nyt temamøde om Start hos borgeren på Folkestedet 15. november. Her gjorde områderne status på deres handleplan og arbejdede videre med det, der fylder lokalt, samt udvekslede gode erfaringer og løsninger. 

 

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte projektleder Nanna Lilhav, tlf. 4187 3509, mail: nali@aarhus.dk – eller områdechef Susanne Sejr, tlf. 2478 0102, mail: suse@aarhus.dk