Én Indgang forbedrer tilgængeligheden

Der arbejdes på at få ventetiden ned med bedre bemanding og kommunikation

Alle områdernes hovednumre og sundhedsenhedernes telefonnumre er flyttet til Sundhed og Omsorgs nye telefoniske indgang, som betjenes af Linjen i Sundhed og Omsorgslinjen.

Nu arbejdes der på at forbedre tilgængeligheden, så borgere og eksterne, sundhedsfaglige samarbejdspartnere ikke skal vente så lang tid på at få deres opkald besvaret. Det sker ved forskellige tiltag, for eksempel ved at planlægge bemandingen af telefonerne bedre og kommunikere til borgere og samarbejdspartnere, hvilke numre de skal ringe på.  

Hele organisationen skal også hjælpe med at forbedre tilgængeligheden til Sundhed og Omsorgs fælles telefoniske indgang.  

”Den nye telefoniske indgang er til for borgere og eksterne sundhedsfaglige samarbejdspartnere. Medarbejderne skal derfor kontakte den relevante kollega eller afdeling i stedet for at ringe til Linjen. Samtidig skal medarbejderne huske, at den bedste service over for borgerne er at videreformidle deres forespørgsel til den relevante afdeling i stedet for at henvise dem til et telefonnummer,” fortæller Sarah Munk Danmark.  

Som leder skal du

  • Fortælle dine medarbejdere, at de skal kontakte den relevante kollega eller afdeling direkte – helst ved at skrive en advis i journalen eller en mail.
  • Hænge plakaten Hvor skal borgerne henvende sig? op på kontoret eller i frokoststuen og evt. tage en snak om den på et teammøde.
  • Få dine medarbejdere til at slette områdets hovednummer fra deres autosignatur, slette viderestilling til hovednummeret/sundhedsenhedens telefonnummer og få dem til at opdatere deres telefonnummer i kommunens elektroniske telefonbog.

 For yderligere information, kontakt da:

Sarah Munk Danmark, projektleder for Én indgang, M 4185 7683, E samd@aarhus.dk